عاقل هستيد با يك ديوانه ازدواج كنيد!


tafakor90

salam khoshhal misham ba man bashin va jadedtaren haro begem

 

برترین ها: داستان زندگي مثل يك فيلم پرفروش نيست كه با همه بالا و پايين‌هاي تخيلي و واقعي به سرانجامي خوش برسد. گاهي در ميانه راه به نقطه‌اي مي‌رسي كه ديگر نمي‌تواني ادامه بدهي، درست در اين لحظه است كه دوست داري دست بگذاري روي دكمه استاپ‌، صبر كني و دوباره ببيني در طول اين مسير چه اتفاقاتي افتاده كه به اينجا رسيده‌اي يا چه كرده‌اي كه نتيجه‌اش اين شده. دوست داري تمامش كني و ديگر تا پايان فيلم ادامه ندهي يا آن‌كه فيلم را نيمه‌كاره تمام كني و در فيلمي ديگر نقش‌آفرين باشي.
براي نوشتن سناريو بايد پرانرژي باشي و از ترس‌ها و سختي‌هاي گذشته درس بگيري. راهنمايي‌هاي پروفسور باهر به شما كمك

مي‌كند بهتر و دقيق‌تر، دوباره تصميم بگيريد.

توالي و تعالي، نتيجه انتخاب شماست

 

انتخاب همسري درست شبيه خودتان نه تنها باعث آرامش و آسايش شما مي‌شود بلكه اين آرامش به تمام ابعاد زندگي‌تان سايه مي‌افكند.

زوج‌هايي كه سال‌ها در كنار هم زندگي مي‌كنند بدون آن‌كه كسي حتي يك‌بار ناراحتي يا گلايه آن‌ها را ديده يا شنيده باشد و هميشه زبانزد همه هستند، نمونه بارز شيوه همسان گزيني هستند. 2 نفر با تمام علائق و ديدگاه‌هاي يكسان و شبيه به هم، آنچنان خوش و خرم هستند كه هر روزشان مثل روز اول آشنايي‌شان است. به عبارتي ديگر مي‌توان گفت زندگي‌شان توالي آرامش است.

برعكس اين موضوع هم هست، زوج‌هايي كه از همان روزهاي اول ازدواج با هم درگيرند و بر سر مسائل كوچك و بزرگ كارشان به بگو مگو و كشمكش مي‌كشد و هر كدام به‌دنبال اثبات خود به ديگري است؛ اين زندگي‌ها با عشق 2 طرف شروع شده و منطق نقش كمي در تشكيل آن داشته است ولي آنچه باعث بقا و تداوم زندگي مشترك مي‌شود، همين است. نمونه اين زوج‌ها را در اطراف خود بارها و بارها ديده‌ايم. اين افراد براي رسيدن به‌مراتب بالاتر تلاش زيادي مي‌كنند و همين باعث «تعالي» زندگي‌شان مي‌شود. مي‌توان گفت تفاوت‌شان به تعالي‌شان
كمك كرده است
همسان يا غيرهمسان، مسئله اين است
تصميم‌گيري در مورد ازدواج 2 راهبرد و الگوي مهم داشته كه هركدام ويژگي‌ها و امتيازاتي دارد و البته عواقب و نتايجي متفاوت. اين 2 عبارتند از، همسان گزيني و غيرهمسان گزيني. روش همسان گزيني يعني تشابه همه جانبه 2 طرف از هر نظر. مثلا از 20 فاكتور مهم براي ازدواج كه دختر و پسر آن را درنظر مي‌گيرند مثل سن و سال، تحصيلات، موقعيت اجتماعي و... اگر هر 20 مورد مثل هم و كاملا مطابق هم باشند، مي‌شود شيوه همسان گزيني. اگر بين موارد مهم و تاثير‌گذار در انتخاب، بين دختر و پسر كمترين تشابهي وجود داشته باشد ولي به‌دليل عشق يا علاقه‌اي كه 2 طرف دارند به هيچ عنوان نتوانند از هم چشم‌پوشي كنند و ازدواج صورت گيرد، مي‌شود گفت شيوه غيرهمسان گزيني را انتخاب كرده‌اند.
زندگي با كم خرد، عاقل‌تان مي‌كند
ازدواج‌هاي غيرهمسان يا ازدواج‌هايي كه اختلاف فازهاي زيادي دارند در همه موارد بد نيست؛ براي مثال خانمي كه هوش و درك بيشتري نسبت به همسرش دارد، براي زندگي يا بايد كوتاه بيايد و ادامه ندهد و به تعبيري ديگر، طلاق بگيرد يا اين‌كه به‌دنبال راه چاره‌اي باشد تا بتواند در كنار اين آقا زندگي كند. همين تلاش‌ها براي پيدا كردن راه چاره و تداوم زندگي باعث مي‌شود خانم مطالعه و تحقيق و پرس‌و‌جوي بيشتري
داشته باشد و همه اين‌ها كمك مي‌كند تا خانم عاقل‌تر و پخته‌تر شود. پس به تعبيري مي‌توان گفت ازدواج با يك ديوانه، عاقل‌تان مي‌كند.
 
هم‌تني يا همسري
ا
زدواج‌هايي كه تنها براساس منطق و عقل باشد، ازدواج‌هايي است كه تداوم دارد و با يك شيب آرام از خوشبختي و آرامش ادامه پيدا مي‌كند
كه اين مدل از زندگي را مي‌توان هم‌تني ناميد. ازدواج‌هايي كه عقل كمترين ميزان تاثير‌گذاري در انتخاب را داشته و عشق و علاقه محور اصلي تشكيل خانواده بوده است به همسري ختم مي‌شود. اگر بخواهيم در هر چيز ميانه‌رو و معتدل باشيم بايد ميانه را بگيريم يعني 50 درصد عقل و 50 درصد عشق را در اين ماجرا دخيل كنيم. اين ازدواج‌ها تداوم و تعالي را در كنار هم دارند و با ثبات‌‌ترين هستند. با اين اوصاف در جامعه امروز ايران 3 شيوه ازدواج داريم؛ ازدواج‌هاي همسان، غير‌همسان و ميانه. در توضيح ازدواج به شيوه ميانه بايد گفت در اين مورد هم 2 شيوه متفاوت ديده مي‌شود. يكي اين‌كه زوج‌ها با اين موضوع كنار مي‌آيند كه درصدي از عشق دارند و درصدي از منطق؛ در خيلي از موارد عشق و شور آنچناني وجود ندارد ولي منطق و عقل حضور پررنگي دارد. در مواجهه با اين موضوع افراد تصميم‌هاي متفاوتي مي‌گيرند يا ادامه مي‌دهند و با پيدا كردن مسيري از با هم بودن لذت مي‌برند يا اين‌كه در ميانه راه خسته شده و از هم جدا مي‌شوند. سقراط جمله معروفي دارد كه مي‌گويد: «‌ازدواج كن‌ يا خوب از آب در مي‌آيد يا اين‌كه فيلسوف مي‌شوي.»

 
 


نام و نام خانوادگی :
ایمیل:
شماره تماس :
آدرس سایت :
نام شهر شما :
نحوه ي آشنايي شما با ما :
عنوان پیغام:
پیغام :

ابزار تماس با ما

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در سه شنبه 29 فروردين 1391برچسب:,ساعت 10:49 توسط zarirazmekar| |


Power By: LoxBlog.Com